Handelsbetingelser

Ring eller skriv til os

Vi tilbyder dig friheden til at træffe den rette beslutning i dit eget tempo. Hvis du har brug for assistance undervejs, er vores team tilgængeligt via telefon, e-mail og chat for at støtte dig.

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Genopliv ApS

CVR-nr. 43711172

Adresse (fra CVR-registret): Østerled 28D, 2. Sal, 4300 Holbæk

Telefonnummer: 3219 7129

Mail: info@genopliv.dk

Betaling

Vi tilbyder følgende betalingsmåder:
Faktura- modtag først dine varer – betal efter leveringen.
Husk at oplyse registreringsnummer/CVR-nummer som reference.
Faktura efter levering pr. e-mail.
EAN faktura- Oplys EAN nummer og vi sørger for du modtager fakturaen via EAN.
Betalingskort – vi accepterer Dankort, Visa, Visa Elektron, JCB, Mastercard, Maestro, MobilePay, Appel Pay (gebyrfrit)

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vores bankoplysninger:

Sparkassen Kronjylland

Reg. nr.: 6682

Konto: 0020152079

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Ved kassen har du mulighed for at vælge den betalingsmåde, der passer dig bedst.

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år skal du have samtykke fra en forælder/værge.

Forsendelse og levering

Levering af varer fra Genopliv anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker via PostNord. Følgende leverings muligheder: Omdeling til privat, valgfrit udleveringssted, omdeling til erhverv og lokal afhentning hos Genopliv.

Din ordre bør kunne leveres inden for 3-5 hverdage, efter du har placeret din ordre. Hvis en ordre desværre ikke er på lager vil du blive informeret med det samme.

Ved levering til Grønland og Færøerne skal ekstra leveringstid beregnes. Kontakt vores kundeservice for nøjagtig leveringstid.

Hvis dine varer har forskellige forsendelsesdatoer kan du vælge at modtage din pakke af flere omgange eller vente til alt kan leveres på en gang. Hvis du vælger at få din pakke leveret af flere omgange  sender vi de resterende varer til dig så snart de er på lager uden ekstra gebyr.

Hvad koster fragten?

Gratis fragt på alle ordrer over 800 kr., uanset hvor stor din ordre er og hvor meget den vejer. Priser på fragt på ordre under 800 kr.:

Omdeling til privat, 58 kr.

Valgfrit udleveringssted, 45 kr.

Omdeling til erhverv, 62 kr.

Lokal afhentning hos Genopliv, 0 kr.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@genopliv.dk.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@genopliv.dk.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Hjertestartere.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 500 kr.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Genopliv

Østerled 28A, 2. sal

4300 Holbæk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret 

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Genopliv

Østerled 28A, 2. sal

4300 Holbæk

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Kontakt os på mail inden fremsendelse af varen på info@genopliv.dk

Oplys ordrenummer eller fakturanummer på det produkt du ønsker at klage over.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, leveringsadresse og evt. fakturaadresse, telefon nr. og emailadresse. Derudover evt. CVR og EAN nr.

Vi registrerer og videregiver personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Genopliv ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige for Genopliv er Genopliv ApS.

Som registreret hos Genopliv, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen

Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@genopliv.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kim Janos Pedersen på e-mail kim@genopliv.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

Betingelser for serviceaftaler

Der gælder særlige regler i forhold til reklamation og fortrydelse ved køb af tjenesteydelser.

Fortrydelsesret i forbindelse med reparationer
Fortrydelsesfristen på 14 dage løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret. ( f.eks. materialer, arbejdstid og transporttid)

Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@genopliv eller tlf. 32 19 71 29. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os. Den finder du medsendt i din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve de rimelige omkostninger, for det arbejde, der allerede er leveret.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Reklamationsret i forbindelse med reparationer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte os på info@aedbutikken.dk. Som udgangspunkt har du dog ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.

Reparationer falder ind under forældelsesloven, hvilket betyder, at der er 3 års forældelsesfrist på selve reparationen. Det kræver dog, at det er den samme fejl, der opstår igen, og at fejlen skyldes, at reparationen ikke er udført korrekt. Almindelig slitage, rust, forkert brug eller lignende, udgør ikke krav på en ny reparation.

Når du får lavet en reparation, skal du huske at få en kvittering, der indeholder dato for arbejdet og hvad der er repareret på varen. Det er dit bevismateriale.

 

Standardfortrydelsesformular

Scroll to Top